LASERTERAPIE - Implantis

Laserterapia

Laserterapia în stomatologie poate fi folosită pentru a trata multiple afecțiuni ce pot apărea la nivelul cavitații bucale, de la probleme parodontale la albiri dentare.

Laserul dentar cu diodă este un dispozitiv care emite un fascicul de lumină cu diferite lungimi de undă ce pot avea diferite beneficii terapeutice în funcție de setările și lungimile de undă alese, laserele dentare oferă medicului dumneavoastră un control mai mare în timpul procedurilor dentare. Acestea pot ajuta la reducerea disconfortului resimțit de pacient, la scurtarea timpului de tratamente și cel mai important la minimizarea complicațiilor.

Laserul dentar își găsește aplicabilitate în toate sferele stomatologiei, iar avantajul cel mai mare al laserului este că pentru cele mai multe tipuri de tratamente anestezia nu este necesară.

Ce se poate realiza și care sunt afecțiunile ce se pot trata cu ajutorul laserului dentar?

CHIRURGIE ORALĂ. Chirurgia orală realizată cu ajutorul laserului este o metodă precisă și eficientă de tratament având marele avantaj că vindecarea după intervenții este mult mai scurtă reducând-se substanțial riscul de complicații. După intervențiile chirurgicale este indicat de fiecare dată utilizarea laserului pentru a reduce riscul de umflături locale postoperatorii, accelerarea timpului de vindecare și ameliorarea durerilor post chirurgicale. Intervenții ce se pot realiza in sfera chirurgiei orale:

• Gingivoplastii și gingivectomii
  • Frenoplastii și frenectomii
  • Excizia leziunilor orale, polipilor gingivali sau pulpari
  • Decapușonări
  • Tratamentul pericoronaritelor
  • Adjuvant în tratamentul alveolitelor

ENDODONŢIE. Înainte de obturația de canal utilizarea laserului ajută la reducerea titrului de bacterii ceea ce amplifica succesul tratamentului de canal; Laserul Pioon S3 utilizat în cazul abcesului dentar duce la remiterea mult mai rapidă a acestuia. În cadrul coafajelor directe se produce hemostază cu efect bactericid și analgezic reușind cu ajutorul laserului să menținem vitalitatea nervului  fără a mai fi nevoie să extirpăm pulpa dentară.

PARODONTOLOGIE.  Tratamentul cu laser în boala parodontală a fost unul din primele motive pentru care a fost dezvoltata aceasta tehnologie. Laserele cu dioda Pioon S3 ajută la distrugerea bacteriilor și la eliminarea țesutului de granulație acumulat în pungile parodontale, reducând considerabil sângerările gingivale. Primul semn că laserul este eficient pe care pacientul îl observă este faptul că sângerarea gingivală este complet redusă .

Laserul dentar în terapia parodontală utilizat împreună cu metodele clasice de tratament pot îmbunătății considerabil evoluția bolii parodontale, ajutând la închiderea pungilor parodontale și de a crea condițiile optime prin care gingia să se reatașeze înapoi pe dinți

Laserul Pioon S3 poate fi utilizat si în cazul gingivitelor obținând rezultate foarte bune.

ESTETICA DENTARĂ. Albirea dentară cu laser este una dintre cele mai moderne și avansate metode de albire profesională. Timpul petrecut in cabinet comparativ cu alte metode de albire este redus considerabil; nu încălzește dinții cu alte cuvinte nu irită pulpa dentară. Posibilele sensibilități dentare post albire sunt considerabil reduse spre inexistente datorită timpului scurt de acțiune a gelurilor aplicate pe dinți în timpul procedurii de albire. Albirea cu laserul Pioon S3 este în momentul de faţă una dintre cele mai sigure metode de albire dentară.

DEPIGMENTAREA GINGIVALĂ. Depigmentarea gingivală este un tip de tratament pentru a elimina hiperpigmentarea melanică a gingiei. Cu ajutorul laserului se pot îndreaptă colorații gingivale închise la culoare, cauzate fie de un exces de melanină, fie din cauza unor lucrări protetice metalice sau din cauza obturațiilor de amalgam vechi.

Hiperpigmentarea gingivală nu pune nicio problemă medicală, dar mulți pacienți pot considera aceasta o problemă estetică, în special pacienții care au expunere gingivală excesivă sau zâmbet gingival. Cea mai frecventă cauză este pigmentarea fiziologică, adică producția de melanină, deși unele obiceiuri, cum ar fi fumatul, pot stimula și mai mult pigmentarea gingiei, astfel încât intensitatea pigmentării este, de asemenea, legată de durata fumatului și de numărul de țigări fumate.

IMPLANTOLOGIE. Descoperirea implanturilor cu laserul Pioon S3 înseamnă îndepărtarea gingiei din jurul implanturilor cu mult mai multa precizie. Aceasta intervenție este realizată la distanță de câteva luni de zile de la inserarea implanturilor, procedura în sine este simplă, dar realizată cu laserul dentar este mult mai predictibilă și cu o rată de vindecare mult mai rapidă comparativ cu metoda clasică.

Tratamentul periimplantitelor prin fotobiomodulare este o altă procedură ce se poate realiza cu ajutorul laserului fiind cea mai eficientă metodă de îndepărtare a țesutului de granulație din jurul implantului și de stimulare a formării de țesut osos nou.

DESENSIBILIZAREA SAU TRATAREA SENSIBILITATII DENTAREdurerile dentare la rece sau cald, în cazurile de hipersensibilitate dentinara care rezultă din leziuni dentare necarioase pot fi ameliorate până la dispariția acestora cu ajutorul laserului.  Laserele dentare pot ajuta la sigilarea canaliculelor dentinare ale dinților pentru a reduce sensibilitatea dintelui la alimente și băuturi calde și reci.

TERAPIA DURERII ARTICULAŢIILOR TEMPORO-MANDIBULARE. Terapia cu laser TMJ poate fi utilizată pentru a ușura disconfortul, durerea, inflamația articulațiilor temporo-mandibulare și a mușchilor din jur, folosind un proces numit „fotobiomodulare”.  Acest tip de tratament cu laser este de altfel unul adjuvant în regenerarea nervilor și a vaselor de sânge. Durerile articulare pot avea mai multe cauze, dar un motiv des întâlnit în ultimul timp este durerea articulară apăruta pe fondul bruxismului, o afecțiune ce necesită tratament unde laserul Pioon S3 vine să amelioreze durerile provocate de acesta.

TRATAREA AFTELOR ȘI LEZIUNILOR HERPETICE. În trecut, apariția unei leziuni herpetice ducea la contraindicația pacientului de a merge la medicul stomatolog. În prezent, ca o metoda alternativă de tratament,  cu ajutorul laserului cu dioda este chiar indicat să vă prezentați la medicul stomatolog pentru a trata leziunile herpetice încă de la primele semne. Această opțiune de tratament modifică funcția celulelor și țesuturilor și scade timpul de vindecare. Energia laser omoară virusul de suprafață, inactivând astfel leziunea. În acest proces, terminațiile nervoase sunt cauterizate, permițând rezolvarea simptomelor pacientului. Reducerea timpului de vindecare se datorează procesului de foto-biomodulare (PBM), o formă de terapie cu lumină infraroșie la o anumită lungime de undă care stimulează celulele să producă vindecare naturală și să reducă durerea. Vindecarea leziunilor herpetice cu ajutorul laserului cu dioda Pioon S3 este crescută iar procedura este complet nedureroasa si nu necesita anestezie.

Pe lângă cele amintite mai sus laserul dentar are aplicabilitate în multe alte tipuri de tratamente, iar medicul stomatolog va fi cel mai în măsura să va explice avantajele și dezavantajele tratamentelor cu laser, astfel încât să puteți lua o decizie în cunoștință de cauză.

Laserterapia prin regenerarea tisulara ce o produce aduce un aport major la timpul de recuperare post chirurgical al pacientului, după extracții, sau după inserarea implanturilor, minimizează sângerarea si scade considerabil gradul de umflare în urma unei intervenții chirurgicale, reduce riscul de infecții și cicatrici.

Beneficiile utilizării laserului dentar așadar sunt multiple iar medicii Implantis Dental Care, îți vor răspunde la toate întrebările și îți va crea un plan individualizat de tratament, astfel încât tu să beneficiezi de un serviciu medical modern de calitate. Vezi aici cum poți sa te programezi.

• Echipa noastra

Mai departe aveti cateva detalii despre noi si echipa care activeaza in cadrul clinicii noastre de stomatologie. Puteti sa aflati mai multe detalii aici.
    Detalii
  • Ore de program